Dag 1: Banff met Joanne & Adam - Reisverslag uit Banff, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 1: Banff met Joanne & Adam - Reisverslag uit Banff, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 1: Banff met Joanne & Adam

Door: Desmo en Sarina

Blijf op de hoogte en volg Sarina

24 Augustus 2016 | Canada, Banff

Woensdagochtend zijn we samen met Joanne & Adam langs Tim Hortons gegaan voor ontbijt. Dit is een Canadees restaurant waar ze bagels, muffins, biscuits en koffie hebben. De fruit explosion muffin en de zongedroogde tomaat bagel waren super lekker. Desmo had een bagel belt, die ook erg lekker was. Op weg naar Banff hebben we dit opgegeten. De weg naar Banff was erg mooi. We zijn iets verder dan Banff gereden om naar de Johnston Canyon te gaan voor een hike. Met onze wandelschoenen aan zijn we de bergen in gegaan. De natuur is zo ontzettend mooi. Er was een pad naast een hele mooie rivier. We zijn langs verschillende watervallen gekomen. Ook dit was een adembenemend plaatje. Hierna zijn we naar het dorpje Banff gereden. Dit is een klein toeristisch dorpje in de bergen. Hier hebben we eland hamburger gegeten en mimosa geproeft. Dit is een typisch (niet zo lekker) Canadees drankje met tomatensap, vodka en mosselsap. Daarna zijn we naar de hotsprings gegaan. Dit is een super warm zwembad met water uit de bergen. Het was heerlijk om hier na de wandeling en het eten in te relaxen. Op de terugweg viel ik als een blok in slaap. Ik denk dat het de combinatie was van het warme water en de jetlag. Bij thuiskomst hebben we nog even thee gedronken en zijn we vroeg naar bed gegaan.