Dag 4: Whistler & Squamish - Reisverslag uit Whistler, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 4: Whistler & Squamish - Reisverslag uit Whistler, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 4: Whistler & Squamish

Blijf op de hoogte en volg Sarina

27 Augustus 2016 | Canada, Whistler

Op zaterdag zijn we van Kamloops richting Whistler gereden. Op de route zijn we een aantal keer gestopt om te genieten van het uitzicht. We reden op een smalle weg met veel bochten. Als we dachten het mooiste uitzicht ooit te hebben gehad, kwam er na de bocht nog een mooier landschap. De reis naar Whistler duurde 4 uur maar zo voelde het niet door het mooie landschap waar we doorheen reden. Aangekomen in Whistler moesten we een parkeerplek vinden om naar boven te kunnen met de gondola. Whistler is een wintersport dorp die in de zomer ook erg populair is door de gondola’s en de hikes op de berg. Wij zijn ook met de gondola omhoog gegaan vanaf Whistler village. Het uitzicht wat adembenemend. Boven op de berg was het erg koud, gelukkig hadden we nog wind/regen jassen mee van Adam en Joanne. We zouden van de ene berg naar de andere berg via de Peak to Peak, en weer naar beneden vanaf de andere berg. Desmo had alleen erg last van hoogtevrees dus ben ik alleen naar de Blackcombmountain gegaan met de peak to peak. Deze gondola wordt vastgehouden door 4 palen en hangt heel hoog boven de grond. Ik heb op de andere berg wat foto’s genomen en toen ben ik terug gegaan naar Whistlersmoutain om Desmo weer op te zoeken. Op de berg hebben we een wandeling gedaan. Vanuit Whistler moesten we nog een uur rijden tot aan Squamish. In Squamish hadden we een airbnb geregeld waar we lekker konden uitrusten van de lange dag. We hebben op het gaspitje van mijn tante kip met teryaki gekookt en hebben heerlijk gegeten.