Dag 5: Mijnmuseum &Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 5: Mijnmuseum &Vancouver Island - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 5: Mijnmuseum &Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Sarina

28 Augustus 2016 | Canada, Tofino

Zondag morgen wilden we vroeg vertrekken om de ferry in de ochtend te nemen. Helaas is dat niet helemaal gelukt dus konden we de tijd nemen om de buurt rond Squamish te ontdekken. We zijn langs een waterval gereden en langs het mijnmuesum. Het leek Desmo wel interessant om meer te weten te komen over de mijn. We gingen met helm op in een wagentje die ons naar de mijn bracht. Alles was heel erg interessant. We zijn dingen te weten gekomen over verschillende boren die ze gebruikten, de activiteiten die ze naast de mijn deden en over het proces van het koper. Uiteindelijk hebben we om 3 uur de boot genomen naar Vancouver Island. Op het eiland hebben we boodschappen gedaan en zijn we richting Tofino gereden. Dit is een vissersdorpje waar ik veel mooie dingen over had gelezen. Wij waren alleen pas om 9 uur in Tofino en hadden niks geboekt voor de nacht. De eerste camping die we vonden was vol dus zijn we verder gereden. Het werd steeds donkerder, maar gelukkig kwamen we weer een camping tegen. Hier hebben wij ons geleende tentje opgezet, hebben overgebleven eten van de vorige dag opgegeten en zijn in de tent gaan liggen net voordat het begon met regenen.