Dag 6: Vancouver Island (2) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 6: Vancouver Island (2) - Reisverslag uit Tofino, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 6: Vancouver Island (2)

Blijf op de hoogte en volg Sarina

29 Augustus 2016 | Canada, Tofino

Maandag ochtend was alles vochtig, en de tent was kletsnat. Het had de hele nacht geregend en de onderkant van onze slaapspullen was nat geworden door de regen. Desmo houdt niet van kamperen, dus wilde snel op zoek naar een andere plek waar we warm en schoon konden worden. We zijn naar een visitor center gegaan en hebben gevraagd waar we konden slapen. De accomodaties begonnen bij 130 canadian dollar, dus het is maar goed dat we niet zomaar ergens naar binnen zijn gelopen. We hadden een klein appartementje met een woonkamer en een douche (waar we de tent te drogen hebben gehangen). Om 12 uur zijn we meegegaan op een Whalewatching trip in een speedboot. We hebben een hele leuke zee-otter gezien en ook een aantal walvissen. Maar zelfs de tour op het water was al de moeite waard, we gingen zo hard!! Na dit avontuur waren we behoorlijk moe. We hebben pannenkoeken gebakken en uitgerust. Rond 5 uur zijn we weer op pad gegaan naar de rainforest trail. Dit was een pad van 1 km op houtenplanken in een super mooi regenwoud. De manier waarop de bomen een geheel waren, was erg mooi om te zien. Daarna zijn we nog naar een andere trail gereden die langs de oceaan liep. Ondanks dat het erg winderig was, hebben we veel mooie dingen gezien. We wilden eigenlijk nog naar Ucluelet, dus zijn we daar in de avond naar toe gegaan ipv de volgende ochtend. We hebben kort het stadje bekeken en hebben daarna in een restaurant super lekkere spareribs gegeten.