Dag 2: Buffalo Jump & Longview - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 2: Buffalo Jump & Longview - Reisverslag uit Fort Macleod, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 2: Buffalo Jump & Longview

Door: Desmo en Sarina

Blijf op de hoogte en volg Sarina

25 Augustus 2016 | Canada, Fort Macleod

Op donderdag hebben we de huurauto gehaald. We hebben een mooie Toyota Corrola waarin we heel veel ruimte hebben. Rond 10 uur hebben we een canadees ontbijt ghead dat Joanne en Adam samen voor ons hadden klaar gemaakt. We hadden pancakes (veel dikker dan pannenkoeken) met maple syrup, bacon, eggs en fruit. Alles was super lekker, maar wel heel vullend. Vervolgens zijn we anderhalf uur ten zuiden van Calgary gereden voor de Head-smashed-in Buffalo Jump. Dit was een van de plekken waar de oorspronkelijke bevolking van Canada woonde en jaagde. Ze hadden een slimme manier bedacht om op veel buffelo’s tegelijk te jagen, namelijk door ze op te jagen met als einde van de weg een clif waar de buffelo’s afvielen. Om terug te komen in Calgary hebben we een andere weg genomen via een grindpad door de voetstappen van de bergen. Het was heel erg mooi om te zien. We zijn terecht gekomen in een dorpje Longview, waar we beef Jerkey hebben geproeft. Dit is gedroogd vlees waar die ze met specerijen smaak geven. De verkoper van het winkeltje raadde ons aan om bij de saloon te gaan eten in het dorp. En hij zei erbij dat het karaokeavond was. Dat wilde ik natuurlijk niet missen. (Desmo wel). We hebben wings gegeten en ik heb voor allemaal cowboys I’m yours van Jason Mraz gezongen. Adam heeft ook nog een two-step aan mij geleerd. Dat is een dans die veel wordt gedanst in Canada. Bij thuiskomt hebben we de kampeerspullen klaargezet. Tante Gerry had al een doos voor ons gemaakt met verschillende spulletjes die we nodig hadden voor het kamperen en we konden de tent, matjes en slaapzakken van Adam en Joanne mee krijgen. Die avond hebben we Adam en Joanne gedag gezegd want we zien ze voor 2 weken niet.