Dag 15: Colombia Icefields - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 15: Colombia Icefields - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 15: Colombia Icefields

Blijf op de hoogte en volg Sarina

07 September 2016 | Canada, Lake Louise

Op woensdag zijn we rond 10 uur vertrokken. We zijn naar het zuiden gereden. Eerst langs de Athabasca falls, daarna langs de sunwapta falls om rond 12 aan te komen bij de glacier. Midden in de bergen kun je met een enorme truck een gletsjer bezoeken. We reden op een helling van 35 graden naar beneden (en daarna weer naar boven) om op de gletsjer te komen. Boven op de gletsjer was het heel erg winderig maar wel ontzettend mooi: overal om ons heen was ijs. Op de terugweg kwam er zelfs een mooie regenboog van achter de berg vandaan. Vanuit de Glacier werden we nog naar een skywalk gebracht. Deze constructie stak 30 meter uit vanaf de bergwand. Het was best een enge ervaring. Vanaf daar zijn we verder naar het zuiden gereden. Rond 6 uur waren we op een camping in Lake Louise. Deze camping was omringd door een elektrisch hek om de beren eruit te houden. Op deze camping was een overdekte plek met picknicktafels en een houtoven waar iedereen samen kwam om te eten. Hier hebben we de eerste avond een hele leuke Franse jongen ontmoet die een stage had gedaan in Vancouver, en nu een het wandelen was in de bergen. Hij deed wandelingen van 8 uur!!. We hebben wat eten met elkaar gedeeld en zijn later nog aan de praat gekomen met Canadezen uit het oosten. Het is super leuk om op deze manier mensen te ontmoeten. Rond 11 uur zijn we de tent ingegaan om wat nachtrust te krijgen.