Dag 3: Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu Dag 3: Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Sarina Hoekstra - WaarBenJij.nu

Dag 3: Venetië

Door: Desmo en Sarina

Blijf op de hoogte en volg Sarina

08 Juli 2013 | Italië, Venetië

Hallo allemaal! Vandaag werden we om half 12 wakker na de hele nacht geprikt te zijn door muggen. Desmo is in de camping winkel ontbijt gaan halen en na het ontbijt zijn we met de bus naar Venetië gegaan. We wilden graag een ticket boeken voor de trein van morgen naar Florence. We hebben een goedkoop ticket gevonden van een station buiten Venetië naar een station in een buitenwijk van Florence. Even was er een twijfel, Desmo wilde graag de tickets omruilen en tickets kopen van de hoofdstations van de twee plaatsen. We zijn naar de infobalie gegaan en daar heeft iemand uitgelegd dat het ticket goed was en dat het heel makkelijk was om in het station in de buitenwijk te komen. Toen hebben we een ov-boot genomen, want een gondel was te duur. Het plan was om een rondje te varen om Venetië en om een eiland naast Venetië. Alleen toen we bij het eiland waren ging de boot niet meer verder. We zijn uitgestapt en hebben heerlijk door een klein dorpje gelopen. In dit dorpje maken ze heel veel dingen van glas, alle etalages stonden er mee vol. Dat was heel mooi om te zien. Op het eiland hebben we ook gegeten en rond 7 uur hebben we de boot terug naar Venetië genomen. Van daar hebben we een andere boot door het grand canal genomen. Dit was heel mooi en romantisch, bijna net zo romantisch als een gondel alleen dan met 30 anderen erbij. We zijn over een mooi plein gelopen waar de basiliek stond, en van daar in een half uurtje terug naar het busstation door allemaal kleine straatjes. Morgen gaan we om 9:20 met de trein naar Florence waar Mariette (de beste vriendin van Caron) ons komt ophalen. Tot morgen!!